Translate

TRE MÅNADER

 


Det har nu gått tre månader sedan jag började äta medicinen Lio (T3)
som ett tillägg till Levaxinet (T4)
Jag mår så mycket bättre och är pigg hela dagarna
och känner inte av den jobbiga tröttheten längre
Vikten går fortfarande lååångsamt nedåt,
det är just nu - 6 kilo.

Men jag är glad att det i alla fall visar någonting på vågen
och det är att det fortsätter nedåt
och det ska fortsätta så.
Jag har hört och läst att det tar ett par månader innan det börjar att hända saker med Lio,
men sedan så kommer det att bara rasa ner kilona.
Vi får väl se!

Men det som är tydligt är att jag behövde verkligen detta tillägg uppenbarligen
och då menar jag inte bara på grund av viktnedgången,
utan även av att tröttheten försvann och att min kroppstemperatur även har ökat lite lite.

Jag har även gått igenom en stor operation sedan förra måndagen
och har återhämtat mig otroligt snabbt.
1 vecka senare och jag känner mig hur frisk och pigg som helst
rak i kroppen och full av energi.
Jag lyssnar mycket på kroppen nu
men det känns som jag är som vanligt igen.
Jag är sjukskriven i 4 veckor
och känner mig härligt inspirerad av att vara smått lugnt kreativ på min konst
nu när tid finns.

Det känns som att Lio har skyndat på processen med läkandet
nu när allt enligt min läkare ser bra ut på proverna,
att det syns en skillnad!


I slutet av maj
var mitt TSH på 0,36
vilket är åt den lägre gränsen av värdet som det ska vara.
Man mår tydligen som bäst på den lägre gränsen om man har hypotyreos.
Vilket många har bekräftat inom sköldkörtelförbundet.
I juli hade det sjunkit ned mitt TSH till 0,1
och nu i slutet av augusti så sade min läkare 
att proverna ser bra ut, TSH är pressat på grund av att jag äter Lio 
och Levaxinet samt att mitt T3 är normalt.

Sedan det har sjunkit lite mera 
så har jag inte märkt någon skillnad.
Jag mår toppen helt enkelt!
även om proverna ser knäppa ut.





Kommentarer